torsdag 21 mars 2013

Rosa små knoppar

När jag senast skev om tulpaner, trodde jag knappast att jag skulle återgå till snöiga vyer långt in i mars. Kylan håller i sig och varje vecka fortsätter med ordentliga minusgrader och till och med snöyra. Som tur är har solen också varit framme många av dagarna och ljuset räcker länge. Små små knoppar på träden börjar också att göra sig beredda. Ändå verkar det bäst att behålla vinterjackan ett tag till och te är fortfarande en perfekt dryck att värma sig med. Jag fick ett otroligt gott te för ett tag sedan; grönt te smaksatt med jordgubbe och champagne. Dessutom var det vackert förpackat med rosenknoppar överst i påsen. Bara en sådan sak gör det helt ok med vinter ett tag till.Har några vårtecken dykt upp eller är det fortfarande vinter hos er? 


8 kommentarer:

  1. Men titta, vilken härlig bild! Nu börjar nedräkningen till färska jordgubbar, eller hur? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du kikar in. Ja, det är faktiskt inte särskilt långt borta.....mm vad gott det ska bli!

      Radera
  2. Tittar in för att önska en skön påskhelg, förhoppningsvis med massor av solsken.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Camilla, jag önskar dig också en härlig solig helg!

      Radera
  3. Mmm, det finns så många goda teer ... Te kan vara en upplevelse! Vackra foton.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt att du gillar bilderna. Ja, det går att variera sig mycket om man vill...

      Radera
  4. Jag måste också kommentera dina bilder. Urtjusiga!
    Här är förvisso barmark men knappast mycket till vårtecken. Till och med snödropparna är ynkliga och verkar inte riktigt vilja sticka upp nosen ur jorden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Åsa, vad gullig du är och vad glad jag blir! Nej, vårtecknen dröjer. Det är inte riktigt lika kallt längre, men prognosen visar mer kyla nästa vecka....

      Radera