onsdag 24 april 2013

Bloggare på Nordiska Trädgårdar


Efter en del regn är våren verkligen här. Visserligen bråkar vindarna ordentligt, men det är väl så det ska vara när varmare luft vill ta över. Vårljuset är här - en aning för skarpt och avslöjande - samtidigt alldeles underbart. Precis som jag hoppades blev Nordiska trädgårdar start för våren. I förra inlägget skrev jag om min bok som fanns med på mässan, men det fanns flera andra bloggare på plats. I Allt om Trädgårds monter signerade Slottsträdgårdsmästaren Hasse sin bok Stockholms gröna rum. I den fina boken presenterar han personligt några av sina favoritträdgårdar i Stockholm. Suverän guidebok för den som vill upptäcka Stockholms gröna rum. Hos Allt om Trädgård fanns också Annika, duktiga trädgårdsfotografen med bloggen Naturliga ting. Hon visade bland annat upp en kruka med vackra frosttåliga växter. Ytterligare en bloggare på plats med egen nystartad butik, var Charlotte med Trädgårdsflow. Gardenflow, som hennes butik heter, var fylld med snygga krukor, band, vattenkannor och annat trevligt att ha i trädgården. Här har hon själv fotograferat hur det såg ut. Så även om jag inte fotograferade på mässan, kan ni se mer hos dem. Ha det gott i vårsolen!


6 kommentarer:

  1. Vad roligt att träffa bloggkollegor! :) Längtar efter sommar och blommor när jag ser dina bilder ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det nära, de första vårblommorna är i alla fall här. Sen brukar de avlösa varandra och vips så är det sommar.

      Radera
  2. Tack för din fina kommentar :) det var den första jag fått.
    Dina bilder är så vackra och jag längtar efter värme,sol och vår på riktigt när jag ser dom.
    Vad glad jag blir att du blev nöjd och fick fina kommentarer :D
    Hoppas att ni får en underbar helg, hälsa alla i fam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du kikar in Helena - och vad glad jag blir över att du gillar bilderna. Nu kommer solen och värmen, det är snart maj. Har faktiskt fått lite mer beröm för frisyren. Lycka till med nya bloggen och sömnad av snygga plagg!

      Radera
  3. Gaah, och jag som inte ens har en balkong! Blir grön av avund. Fast jag har min lilla jordplätt på gården såklart men den är så sårbar (läs: vem som helst går där och rycker upp det den känner för) och ingen plats att pynta med krukor och annat fint tillbehör. Men, men, en vacker dag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kikade du in hos Charlotte? Hon verkar ha en fantastisk trädgård, tycker jag också - en sådan man verkligen kan önska sig.

      Radera